< mail08 | Begin | mail10 >

09-03-2000, donderdag.

Vandaag zo'n 300 km gereisd tot ongeveer 16.30 uur via een goede snelweg maar omdat er vrij veel gestopt wordt (rokers en plassers) ben je zo lang onderweg. Het landschap is wel aardig, maar eigenlijk is het gewoon een snelweg, dus weinig te zien.

Ergens rusten we uit bij een tempel die werd gerestaureerd. Met engelengeduld en kunstig handwerk was men bezig de decorlijsten te boetseren die de gevel van de tempel moeten verfraaien. En daarna weer met wit en goud werden beschilderd.

We overnachten in PITSANULOKH in een prachtig hotel. Om 21.00 stond er nog een excursie gepland waar we 50 piek voor hebben betaald. Voor het eerst voelden we ons uitgebuit, we moesten nl. met 2 personen in een 1-persoons riksja, vrouwen in de stoel en mannen op de rugleuning en dan 10 karren achter elkaar door het vrij drukke verkeer van het provinciestadje. Zo ben je zelf een attractie voor de plaatselijke bevolking. Op de heenweg heb ik het nog geaccepteerd omdat iedereen het deed, maar op de terugweg had Rob alleen voor ons 2 riksja's geregeld. Anders waren we terug met een taxi gegaan. Die fietsjongens waren helemaal bezweet en leken afgepeigerd. We hebben het goed gemaakt met wat extra geld en onze fietser 2 dikke sigaren gegeven die hij met veel bravoure van mond tot mond lieten gaan.

Bij een open restaurantje aan de rivier werd nog een spektakeltje opgevoerd: met groenten (soort spinazie) gooien. Met veel vertoon werd in een grote wok groenten gebakken en met een steekvlam geflambeerd, daarna met een grote boog achterwaarts over het publiek gegooid naar een kereltje op een auto die het met een deksel op moest vangen. We mochten zelf ook vangen, met een grote schort voor, wat een aantal van ons nog vrij aardig lukte, na een whisky-cola zat de 'excursie' er weer op en zijn we nog maar even over de avondmarkt gewandeld.

10-03-2000, vrijdag.

Hele dag in de bus gezeten tot 17.oo uur. Vermoeid in PATTAYA aangekomen. Wat een drukte en bombarie! Amsterdam is hier een dorps paradijs bij, vooral op het gebied van goede zeden. In het hotel bij het zwembad zagen we al veel middelbare kerels met jonge Thaise meisjes en homo's met een extra knulletje. 's Avonds langs de terrassen was het nog erger. Het barst overal van de vrij mooie meisjes die je lachend en brutaal de vele open barretjes binnen proberen te lokken. Maar ik word er onpasselijk van als ik ouwe kerels in het openbaar met een kind van 8 jaar op hun schoot zie zitten. Je moet maar niet denken aan wat er achter gesloten deuren gebeurd. Gedverdemme! Verder kun je hier ook nog winkelen tot je er dood bij neervalt, zoveel!